onsdag 16 maj 2012

Kort - Julkort (1:a 2012)

Jag har tillverkat årets första julkort. Den största anledningen till det är att jag förra veckan fick hem mina Distress Markers som jag köpte av en tjej i en grupp på Facebook.





Jag har aldrig skaffat mig något att färglägga stämpelmotiv med förut eftersom jag mest gör LO:s. Jag har en handfull Promarker-pennor som jag köpte för att testa med men för att resultatet ska bli bra behöver man ganska många pennor för att få olika nyanser. De gånger jag färglaggt stämpelmotiv har jag därför använt mina akvarellfärger/pennor som jag har kvar sen jag var liten och bodde hemma.
Distress Markers påminner om akvarellfärgerna och är vattenlösliga. Det krävs nog en hel del övning för att bli duktig på att använda dem och jag måste skaffa bra papper att stämpla och färglägga med dem på. Akvarellpapper ska nog vara det som är bäst verkar det som.
Jag har inte heller så många stämpelmotiv att färglägga men flickan på kortet är en gammal stämpel som jag köpte för flera år sen.
Blommorna på kortet har gjort själv av tre lager utstansade blommor, bladen har jag också gjort med hjälp av en MS-stans liksom bården kring mönsterarket.





På insidan av kortet har jag dekorerat med en utstansad ram och med en God Jul-skylt som jag stämplat.







På baksidan har jag satt en liten Handgjord-skylt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar