tisdag 5 juni 2012

Altrat - "Godisburk" jul

Vad kan väl passa bättre drygt två veckor innan midsommar än en altrad burk med julmotiv?  =)




Burken jag använt har det tidigare varit chokladpinnar i och jag tycker det är en väldigt bra storlek på burk, drygt 13 cm hög.
Stämpeln har jag färglagt med mina Distress Markers. Den här gången har jag använt en vattenpensel som jag köpt mig. Jag tycker kanske att det blir lite för mycket vatten när man använder den i jämförelse med en vanlig pensel men det är väl kanske en vanesak.





Burken har jag klätt med röd cardstock. På det har jag sedan dekorerat med ett mönsterpapper som jag stansat ut en bård i på båda långsidorna av pappret. På det sitter sen en bred spets, texten God Jul som jag stämplat på ett vitt papper och utstansade blommor och blad.





Blommorna består av två eller tre lager med ett prick av Pearl Maker i mitten.






En bild av locket uppifrån....






och en av botten där jag gjort en liten "Handgjord-skylt"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar