måndag 10 september 2012

Stickat - Babyfilt

Äntligen är den klar, babyfilten jag skulle sticka till Lella när hon skulle födas. Om jag hade fått tag på garnet när jag började leta efter det hade nog inte tidsschemat varit några problem men det fick jag inte. Istället fick jag garnet ca 11 timmar innan hon kom till världen och med en bebis som kvällstid endast velat sova i mitt knä har det sen tagit mig tio månader att få filten klar.
 
 
 
 
 
Filten är stickad i ullgarnet Tove och består av 30 rutor i 6 olika färger. Rutorna har jag sytt ihop och sedan tovade jag filten i tvättmaskin i 40 grader.
 

 
 
Efter tovningen har jag virkat en kant runt hela filten.
 
 
 
 
Enbart för dekoration så har jag sytt en synlig söm över skarven mellan varje ruta och sen nåltovat fast hjärtan av fingervirkade snoddar.
 
 

 
 
När jag la ut filten på golvet kom genast min lilla och satte sig på den. Den ska nu få flytta in i hennes vagn där den kommer bli varm och skön i höstrusket.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vi är en klass som fick idén att göra en sådan här filt där vi stickar var sin ruta och ge till vår lärare i present då vi avslutar vår utbildning till våren. Jag googlade lite och hittade till din blogg och din fina filt. Skulle du vilja dela med dig av hur du har gått tillväga? Har du någon beskrivning vi kan få?
    Vänliga hälsningar
    Lovisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min mail: lowisa.a@hotmail.com
      /Lovisa

      Radera