söndag 7 april 2013

Skissutmaning LO - tränar på att gå

Jag är inte avundsjuk. Nej inte alls avundsjuk på alla 1000 tjejer som sitter på träffen i Stockholm den här helgen och scrappar. De har säkert inte alls kul där de sitter och får pyssla så mycket de orkar.

Nu ljög jag! Ibland (men bara ibland) önskar jag att jag bodde i Stockholm eller någon annan stad och kunde delta i sådana här aktiviteter. Än så länge är barnen på tok för små för att jag skulle kunna dra iväg på något sådant så långt bort. Jag får nöja mig med att sitta och snosa på liten här hemma, något jag inte skulle byta bort för alla scrapbookingträffar i världen.
 
 
 
 
 
Men jag är väl inte sämre än att jag kan pyssla på en stund här hemma i min ensamhet istället. Eftersom jag hade sån tur i mars hos Scrap-Perra (se mitt förra inlägg) så tänkte jag passa på att ta mig en lott även i aprils utlottning. Därför har jag gjort denna LO efter skissen V14. Fotona är från sommaren 2009 när min Smôla höll på att lära sig gå. 20 steg tog hon denna kväll när hon fick gå mellan oss men det skulle ta ytterligare några veckor innan hon släppte taget helt själv.
Jag har använt ett vitt cardstock som jag penslat på gesso och sprayat med mist. Vimplarna består av trekanter jag klippt för hand och klistrat  på rad. Washitejp, tre olika alfabeten och några streck som ramar in allt fick avsluta det hela.
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar