fredag 30 januari 2015

Sytt - Kudde med blommor

Den här veckan har jag ägnat min pysseltid till att göra en present som vi ska ge bort imorgon. Jag har sytt en ny kudde, den här gången med 25 tyg- och knappblommor på vitt linnetyg.
 
 
 
 
Även denna idé fann jag på Pinterest och tyckte det såg kul och fint ut så jag satte genast igång att göra blommor. Blommorna var enkla att göra men ganska tidskrävande innan alla 25 satt fast på tyget. Sen Pinterest kom känns pysseltidningar överflödiga.
 

 
 
Jag har på kort tid  nu sytt fyra kuddar av tyger som jag haft liggande. Eftersom mängden tyg i min garderob är så stor så syns det inte att jag varit där och nallat. Även om jag hade både tyger och innerkudden hemma så var jag tvungen iväg och handla för jag hade inte så många knappar som passade i storlek och färg.
 
Nu måste mina händer få vila några dagar innan jag kan sy något mer. Att hålla i tygerna med händerna suger all fukt ur dem och jag får självsprickor på fingertopparna där naglarna tar slut. Som tur är läker det på ett par dagar men det gör hemskt ont när jag har dessa sprickor. Att det är tygerna som är boven i dramat kom jag på för några somrar sen när jag sydde ganska mycket. På somrarna brukar jag aldrig ha några problem med torra händer men denna sommar hade jag sprickor på tre, fyra fingrar på båda händerna och kunde inte förstå varför. När jag slutade att sy en period försvann sprickorna bara för att komma tillbaka när jag drog igång igen och det var då jag förstod vad det berodde på. Tråkigt men så är det. Tur att det finns så mycket annat att pyssla med där emellan.
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar